تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

متل قو، شهر ساحلی و توریستی در استان مازندران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

برج متل قو در استان مازندران

متل قو، نامی آشنا برای گردشگرانی است که اولین انتخابشان برای سفر، طبیعت و آب‌وهوای شمال ایران است. اگر برای‌تان سوال شده که متل قو کجاست که همه به آن سفر می‌کنند، به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که متل قو، یکی از پرطرفدارترین شهرهای استان مازندران است که در هر تعطیلات، میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران است.

راین شهر ساحلی با داشتن طبیعتی بی‌نظیر در کنار امکانات به‌روز، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری استان مازندران است. جمعیت ساکنین متل قو حدود 10 هزار نفر است، اما باتوجه به امکانات توریستی و جاذبه‌های پرطرفداری که دارد، در زمان تعطیلات با ورود مسافران، جمعیت آن به 200 هزار نفر هم می‌رسد.

چرا به متل قو برویم؟

قطعا بی‌دلیل نیست که این تعداد مسافر، همه ساله متل قو را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. این شهر با فاصله بسیار کمی در نزدیکی ساحل ساخته شده و شما می‌توانید از تفریحات ساحلی آن استفاده کنید. علاوه‌بر آن، متل قو دارای هتل‌ها و مراکز تجاری مدرنی است که مسافران می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.
قبل از اینکه بگوییم متل قو کجاست، لازم است کمی درباره نحوه شکل‌گیری این شهر صحبت کنیم و ببینیم متل قو چگونه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری شمال ایران تبدیل شده است.

آدرس متل قو کجاست؟

آیا طرفدار سفرهای ریلی هستید و می‌خواهید زمان بیشتری را برای اقامت در استان مازندران و لذت‌بردن از طبیعت زیبای این استان صرف کنید؟ قطعا می‌دانید که کیفیت قطار، رابطه مستقیمی در کیفیت سفر دارد. قطارهای فدک از باکیفیت‌ترین قطارهای ایران است که شما می‌توانید با خرید بلیط قطار فدک، کیفیت سفرهای خود را تضمین کنید. متل قو حدود 194 کیلومتر با ساری فاصله دارد. شما می‌توانید با قطار به ساری رفته و از آن‌جا، سفر خود را در مازندران و دیدن شهرهای این استان آغاز کنید تا به متل قو برسید.

برای سفر به این شهر ساحلی مدرن ایران، باید بدانید متل قو کجاست. این شهر توریستی، در مسیر چالوس و تنکابن قرار دارد. متل قو در 8 کیلومتری شرق عباس آباد و 5 کیلومتری غرب کلارآباد واقع شده است. برای رفتن به متل قو از تهران، می‌توانید از جاده چالوس عبور کنید. همچنین می‌توانید از طریق جاده ساحلی چابکسر، از سمت گیلان به متل قو سفر کنید.

متل قو چگونه ساخته شد؟

در سال 1338، کارآفرین و سرمایه‌گذاری به نام جمشید جوانشیر، در جنگل‌های مخروبه کلارآباد، اقدام به ساخت متلی می‌کند و نام آن را متل قو می‌گذارد. آوازه متل قو و خدماتش آن‌قدر سر و صدا می‌کند که طولی نمی‌کشد تا این متل، میزبان مسافران و مهمانان زیادی می‌شود.
متل قو در زمان خودش آنقدر رونق گرفت که کم‌کم در اطراف آن، شهرکی ساخته شد که در ابتدا به نام ساقی محله شناخته می‌شد. جالب است بدانید که همسر جمشید جوانشیر، در سال 1341، به‌عنوان اولین شهردار ساقی محله انتخاب شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ساقی محله سلمان شهر تغییر نام داد ولی امروزه این شهر بیشتر از آنکه به نام سلمان‌شهر شناخته شود، به نام متل قو معروف است.

جاهای دیدنی متل قو کجاست؟

همان‌طور که گفتیم، متل قو و اطراف آن، مانند هر شهر دیگری در شمال ایران، دارای طبیعتی زیبا و شگفت‌انگیز است. تفاوت متل قو با بسیاری از شهرهای دیگر شمال ایران در این است که علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی، از امکانات مدرن و تفریحات توریستی خوبی نیز برخوردار است. در ادامه به شما می‌گوییم که جاهای دیدنی متل قو کجاست تا برای سفر به این شهر آماده باشید.

غار دانیال متل قو، دومین غار بزرگ آبی ایران

اگر اهل سفر و طبیعت‌گردی باشید، می‌توانید درباره مقاصد گردشگری کمتر شناخته‌شده در وبلاگ فدک مطالعه کنید تا با اطلاعات کامل، برنامه سفر بعدی خود را بچینید. علاوه‌بر آن، می‌توانید انواع بلیط‌های قطار، از بلیط قطار تهران مشهد تا قطار اهواز را به صورت مستقیم از این سایت تهیه کنید.

یکی از جذاب‌ترین و شاید مهم‌ترین جاهای دیدنی متل قو، غار آبی دانیال در 5 کیلومتری متل قو و در روستای دانیال است. این غار آبی که بیش از 2 کیلومتر است، دومین غار بزرگ آبی ایران، بعد از غار قوری قلعه است. داخل غار دانیال رودخانه‌ای به عمق میانگین 1 متر جریان دارد که آبی زلال و قابل آشامیدن دارد.

برای عبور از داخل آب، امکان استفاده از قایق نیست و شما باید با تجهیزات و لباس مناسب، از داخل آب عبور کنید تا از قندیل‌های زیبا و مناظری که مادر زمین در این غار ساخته است، لذت ببرید. برای به وجود آمدن جزئیات زمین‌شناسی که در غار دانیال می‌بینید، میلیون‌ها سال زمان صرف شده است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم وقتی به متل قو سفر می‌کنید، حتما از غار آبی دانیال هم دیدن کنید.

غار دانیال متل قو، دومین غار بزرگ آبی ایران

برج متل قو کجاست؟

اولین تصویری که از شنیدن نام متل قو در ذهن همه نقش می‌بندد، تصویر برج‌های متل قو است. این برج‌های دوقلوی 25 طبقه، به یاد متل قوی قدیمی، به نام مجتمع قو الماس خاورمیانه نام‌گذاری شده است. سرمایه‌گذار و مالک این پروژه آقای احد عظیم‌زاده است و از این رو، این برج‌ها را به نام برج‌های عظیم‌زاده نیز می‌شناسند. برج سوم هم بعدها به این پروژه اضافه شد و امروزه این سه برج مدرن، نماد شهر متل قو شناخته می‌شوند.

اگر علاقه‌مند به گشت‌وگذار در مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید در سفرتان هستید، ما در وبلاگ فدک، با معرفی مراکز خرید هر شهر، کار شما را بسیار راحت کرده‌ایم. شما می‌توانید بهترین مراکز خرید ایران، مثل مراکز خرید مشهد را در وبلاگ فدک مشاهده کرده تا در سفر بعدی‌تان، به راحتی مقاصد خود را پیدا کنید.

برج‌های متل قو کاربری تجاری-مسکونی دارند و شامل امکانات رفاهی متعددی مثل هتل 5 ستاره دلوکس الماس، 297 واحد مسکونی، باشگاه ورزشی و استخر، واحدهای فروشگاهی و تجاری مختلف، شهربازی مجهز، خدمات زیبایی و ماساژ و انواع رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت است. برای اینکه بدانید برج متل قو کجاست، کافی است به شهر متل قو بروید؛ زیرا این برج‌های مرتفع از تمام شهر دیده می‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

برج متل قو کجاست؟ جزو بزرگترین برج های متل قو

پلاژ متل قو؛ تفریح و هیجان در ساحل خزر

از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به متل قو، نزدیکی آن به ساحل دریای خزر است. در متل قو به دلیل استقبال همیشگی مسافران، امکانات ساحلی فوق‌العاده‌ای فراهم شده است. پلاژ ساحلی متل قو، جایی برای تفریحات ساحلی و آبی است که می‌تواند خاطرات بسیار خوبی برای شما رقم بزند.

در پلاژ ساحلی متل قو، شما می‌توانید علاوه‌بر لذت بردن از تفریحات و بازی‌های گروهی مثل ورزش‌ها و مسابقات ساحلی، از امکاناتی مثل جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، موتور و حتی اسب‌سواری استفاده کنید.
پلاژ ساحلی متل قو علاوه‌بر امکانات فوق، رستوران و کافی‌شاپ‌های باکیفیتی دارد که آماده پذیرایی مسافران هستند. همچنین با اجاره پلاژ می‌توانید لحظات جذابی را در کنار ساحل دریای خزر بگذرانید.

پلاژ متل قو؛ تفریح و هیجان در ساحل خزر

جنگل متل قو؛ یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران

اگر روزی به متل قو سفر کردید و از شلوغی شهر در ایام تعطیلات خسته شدید، کافی است بپرسید جنگل متل قو کجاست؟ قطعا شما را به سمت جنگل تیلاکنار، در جنوب سلمان‌شهر راهنمایی می‌کنند. جایی که می‌توانید از یکی از جنگل‌های بکر مازندران، با زیبایی وصف‌نشدنی دیدن کنید.

ایران هنوز پر از این مناطق زیبا و دست‌نخورده در شهرهای مختلف است که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید؛ کافیست همیشه برای سفر آماده باشید. اگر سفرکردن را دوست دارید، می‌توانید مسیرهای قطار ایران را مشاهده کنید تا در اولین فرصت، سفر بعدی خود را قطعی کنید.

جنگل تیلاکنار در روستایی با همین نام قرار دارد که برخلاف بخش‌های دیگر شهر متل قو، تقریبا دست‌نخورده و بکر باقی مانده است. با ورود به این جنگل سرسبز، می‌توانید از صدای پرندگان همراه با صدای وزش باد در بین برگ‌های درختان متراکم آن، لذت ببرید. همچنین می‌توانید به سمت رودخانه این جنگل رفته یا در کنار آبشار صخره‌ای آن، عکاسی کنید.

این جنگل محل خوبی برای پیک‌نیک در طبیعت و گذراندن ساعاتی به دور از هیاهوی شهر است. البته همان‌طور که گفتیم، جنگل تیلاکنار، جنگلی بکر است و نمی‌توانید انتظار امکانات یک پارک جنگلی را در آن داشته باشید؛ در نتیجه لازم است که شما هم سعی کنید این جنگل را برای مسافرین بعدی، دست‌نخورده باقی بگذارید.

جنگل متل قو؛ یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران

روستای اسبچین متل قو؛ روستایی باستانی در دل جنگل

روستای اسبچین روستایی در 4 کیلومتری غرب متل قو است که قدمت حدودی آن به 1000 سال می‌رسد. با ورود به روستای اسبچین متل قو، می‌توانید چشم‌اندازی زیبا از دریای خزر و مزارع اطراف را تماشا کنید. برای علت نام‌گذاری این روستا، دلایل مختلفی وجود دارد که معروف‌ترین آن، این است که اسبچین در زبان طبری به معنای دیوار سفید است و از دیوارهای سنگی رشته کوه البرز گرفته شده است.

با سفر به روستای اسبچین متل قو، می‌توانید جاذبه‌هایی مثل رودخانه دائمی روستا را ببینید که وظیفه آبرسانی به زمین‌های کشاورزی روستا را دارد. در فصل بارندگی که عمق رودخانه تغییر می‌کند، می‌توانید در آن قایق‌سواری کنید. همچنین می‌توانید از پل قدیمی روستا دیدن کنید که معماری زیبایی دارد. اگر از طبیعت روستا خوشتان آمد و قصد اقامت در آن را داشتید، می‌توانید یک از خانه‌های روستایی که به مسافران خدمات می‌دهند را اجاره کرده و شبی را در سکوت روستای اسبچین سپری کنید.

روستای اسبچین متل قو؛ روستایی باستانی در دل جنگل

مازیچال؛ هیجان آفرود در اطراف متل قو

مازیچال نام دهکده‌ای مرتفع در کلاردشت است که حدود 1 ساعت و 30 دقیقه با متل قو فاصله دارد. از آن‌جایی که متل قو، شهری ساحلی است، برای دیدن ارتفاعات و آفرود سواری، لازم است به اطراف این شهر بروید. در مازیچال شما می‌توانید اقیانوس ابر را تماشا کنید و از آب‌وهوای ییلاقی ارتفاعات مازندران لذت ببرید.

پیدا کردن مراکز تفریحی هر شهر، با توجه به علایق و سلایق خود و همسفرانتان، ممکن است کمی سخت باشد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، به وبلاگ فدک سر بزنید تا مکان‌های دیدنی مقصد موردنظر را بشناسید. شما می‌توانید انواع اطلاعات گردشگری، از مراکز خرید اهواز تا پارک‌های قم را در این وبلاگ مطالعه کرده و برای سفر خود آماده شوید.

منطقه مازیچال در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در پاییز منظره‌ای با رنگ‌های شگفت‌انگیز را می‌بینید و در بهار، شکوفه‌ها و گل‌های فصلی، زیباترین منظره عکاسی را برای شما رقم می‌زنند. بهترین فصل سفر به مازیچال در نزدیکی متل قو، فصل تابستان است. زیرا در تابستان می‌توانید از تفریحات آبی متل قو لذت ببرید هم از آب‌وهوای خنک مازیچال استفاده کنید.

مازیچال؛ هیجان آفرود در اطراف متل قو

تله کابین نمک آبرود

یکی از خوبی‌های شهرهای شمالی ایران، نزدیکی آن‌ها به یکدیگر است. این ویژگی به مسافران اجازه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان، به شهر بعدی سفر کنند و از جاذبه‌های آن لذت ببرند. اگر کسی در متل قو از شما پرسید تله کابین متل قو کجاست، تعجب نکنید. احتمالا منظور آن شخص، تله کابین نمک آبرود است که تنها 13 کیلومتر با متل قو فاصله دارد.

در تله کابین نمک آبرود می‌توانید زیباترین مناظر را ببینید و از این همه زیبایی، شگفت‌زده شوید. علاوه‌بر آن، نمک آبرود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که می‌تواند بعد از دیدن متل قو، انتخاب خوبی برای تفریح در مازندران باشد.

ناگفته نماند که یکی از جذابیت‌های سفر به متل قو و شهرهای اطراف آن، رستوران‌های بی‌نظیر با غذاهای محلی است. امکان ندارد به شهرهای ایران سفر کنید و لذت چشیدن غذاهای محلی آن شهر را از دست بدهید. برای داشتن انتخابی مطمئن‌تر از بین رستوران‌های شهر مقصدتان، می‌توانید وبلاگ فدک را مطالعه کنید تا رستوران‌های باکیفیت شهر موردنظر یا به‌طور مثال، رستوران‌های اهواز با موسیقی زنده را بشناسید.

تصویر تله کابین نمک آبرود

سفری متفاوت به متل قو

شاید تا به امروز بارها به متل قو یا همان سلمان شهر سفر کرده باشید، اما مثل خیلی از مسافران دیگر، بسیاری از جاذبه‌های این شهر را ندیده و نشناخته باشید. حالا که این مطلب را مطالعه کردید، اگر کسی از شما بپرسد جاهای دیدنی متل قو کجاست، می‌توانید لیستی از جاذبه‌های دیدنی این شهر و اطراف آن را نام ببرید.

با توجه به جاذبه‌ها و تفریحاتی که متل قو دارد، بهترین زمان سفر به متل قو، بهار و تابستان است؛ زیرا در این فصول، می‌توانید از تفریحات ساحلی و آبی متل قو استفاده کنید و علاوه‌بر آن، می‌توانید به ارتفاعات اطراف شهر رفته و در آب‌وهوایی دلچسب وقت بگذرانید. لازم است به این نکته هم توجه کنید که متل قو، مقصد بسیاری از مسافران مازندران در تعطیلات است؛ در نتیجه اگر می‌خواهید در فرصت بهتر و با آرامش بیشتر، از جاهای دیدنی متل قو لذت ببرید، بهتر است در تعطیلاتی مثل عید نوروز، متل قو را انتخاب نکنید. زیرا ممکن است با ورود مسافران زیادی که به این شهر سفر می‌کنند، نتوانید به خوبی از سفر خود لذت ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x